ITIL Foundation Certificering
Een goed ingerichte IT service organisatie is van groot belang voor klanten, medewerkers, leveranciers en andere stakeholders. Om dit voor elke organisatie mogelijk te maken is ITIL in het leven geroepen. ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. In goed Nederlands, een heldere structuur met voorbeelden om een IT service organisatie succesvol in te richten en succesvol te houden. Er bestaat een hele ITIL leerlijn om mensen op te leiden tot professionals in IT service management. De ITIL Foundation Certificering is het instapniveau van de ITIL leerlijn.
Uitgangspunten van de ITIL Foundation Certificering
1. ITIL Foundation behandelt de basisprincipes van IT Service Management, zoals service, processen, rollen en functies.
2. De training introduceert de vijf fasen van excellente IT service.
Fases | Omschrijving |
Service Strategy | Bepalen van de behoeften en de vereisten van de klanten. |
Service Design | Ontwerpen van IT-diensten die voldoen aan de bedrijfsdoelstellingen |
Service Transition | Overgang naar nieuwe of gewijzigde productieomgeving |
Service Operation | Beheer van de dagelijkse operationele activiteiten van IT-diensten. |
Continual Service Improvement | Voortdurende evaluatie en verbetering van IT-diensten |
3. Best practices
ITIL Foundation bespreekt een groot aantal best practices om deelnemers van de training te voorzien van voorbeelden die goed werken in de praktijk.
Voordelen van ITIL Foundation Certificering
Het behalen van een ITIL Foundation-certificering biedt verschillende voordelen voor jou. We zetten hieronder de belangrijkste voordelen op een rij:
1. Kennis van de ITIL basisprincipes is een zeer waardevolle uitbreiding van jouw baanperspectief. Veel organisaties staan te springen om IT’ers met deze kennis.
2. ITIL certificeringen worden wereldwijd erkend en gewaardeerd. Dit betekent dat je kansen op werk en promotie flink groeien binnen het IT domein.
3. Met jouw kennis van ITIL kan je bijdragen aan een verbeterde efficiëntie en effectiviteit van IT-diensten binnen een organisatie.
Meer informatie
Wil jij ook jouw basiskennis van IT service management vergroten? Met je behaalde ITIL Foundation Certificaat maak je zichtbaar dat je basiskennis hebt van de ITIL uitgangspunten. De ITIL Foundation-certificering is populair onder startende IT-professionals die een solide basis willen leggen voor verdere groei in de IT. Kijk eens bij IT Loopbaanoriëntatie. Mailen kan ook naar info@iprotraining.nl of bel 070 – 22 109 20 en vraag naar Marcel G. Buijs als je meer wil weten.