IPro Training NL verzorgt naast open inschrijvingen ook incompany trainingen. In het voorjaar van 2023 schoven er in Deventer en Den Haag ondernemers van de NBBU aan. De NBBU staat voor de Nederlandse Bond voor Bemiddelings- en Uitzendbureaus. De NBBU heeft een speciale webpagina ingericht waar NBBU deelnemers tegen gereduceerd tarief zich kunnen aanmelden. Bij deze Incompany training van de NBBU hebben we gewerkt met groepjes van 4 deelnemers. De online marketing van het eigen bedrijf centraal stond.
Programma
Het programma van de Training Online Marketing (TOM) bestaat uit 4 volledige dagen van 09.00 tot 16.00 uur. De dagen hebben de volgende onderwerpen:
- Dag 1. Strategie
- Dag 2. SEO
- Dag 3. Google Ads
- Dag 4. Google Analytics
Vraag 1. Waarom de Training Online Marketing (TOM)?
Tweeledig, zag ‘m bij de NBBU voorbijkomen – hulp van online marketing bureaus had ik al – maar ik miste kennis miste bij mezelf – jaarplannen maken ging goed maar wil meer weten – achtergronden – sneller en beter weten waar het over gaat en – zelf aan de knoppen kunnen zitten. Meer online marketing zelf doen. Bewuster kunnen kiezen: wat besteed ik uit en wat doe ik zelf. Wat is belangrijk qua online marketing waar wij wat mee kunnen.
Vraag 2. Had je bepaalde doelen voor ogen?
Ja, die had ik zeker! Kennis opdoen van online marketing: wat kun je ermee en welke tools zijn er en hoe laat je het voor je werken.
Vraag 3. Staat je Digital strategie nu nog beter?
Op dag 1 start de training met het onderwerp strategie. Bevestiging van bekende principes zoals de verkoop en waardevol en goed aftrap voor de rest van de training. Het denken in funnels was nieuw voor mij.
Vraag 4. Is je SEO geoptimaliseerd?
Het conversie denken, zoekwoordenonderzoek. Specifieke tips voor de website. De verschillende tools bespreken had een meerwaarde. Waar vind je alles? Hoe richt ik mijn website SEO technisch in? Daar ben ik mee aan de slag gegaan.
Vraag 5. Wat heb je geleerd van Google Ads?
Hoe weet je dat je advertenties goed scoren? De kwaliteitsscore biedt een oplossing voor de do’s en don’ts van Google Ads.
Vraag 6. Staat je Google Analytics beter na de training?
Ja. Vragen vooraf had ik genoteerd en in het begin van de les hebben we die besproken. De overgang van GA UA naar GA4 is besproken. We hebben in de les een nieuwe property aangemaakt voor GA4. En nu is Google Analytics goed ingesteld samen met mijn websitebouwer.
Conclusie
Overal blij met deze Training Online Marketing (TOM), veel geleerd. Toepassen van het geleerde in de praktijk en er gelijk mee aan de slag te gaan maakt het heel aantrekkelijk. Laptop met eigen website open waarop je gericht aan de slag kan.
Informatie
Heb je na het lezen van deze Incompany Training voor de NBBU ook een leervraag? Misschien is een incompany training bij IPro Training NL wel een optie? Neem dan contact op met Marcel G. Buijs per telefoon op 070 – 22 109 20 via mail mgbuijs@iprotraining.nl.