Carrière als IT Servicedeskmedewerker
Zie jij een carrière als IT Servicedeskmedewerker wel zitten? Wij werken vanuit Den Haag en daar zijn veel mogelijkheden om een IT Servicedesk baan te vinden. Bij het Shared Service Center (SSC) van de landelijke overheid werken ze voor 7 ministeries met het oplossen van IT problemen. Ook bij Post NL of TNO werken ze met een eigen IT Servicedesk.
Taken van de IT Servicedeskmedewerker
- Samen met collega’s computerstoringen oplossen
- Vragen beantwoorden over niet werkende software, applicaties, workflows tot wachtwoord reset.
- Problemen oplossen als 404-errors, de bugs tot complexe serverproblemen.
- Alle binnenkomende calls/tickets op de juiste manier registreren.
- Binnen de afgesproken Service Level Agreements (SLA’s) doe jij je werk. Denk aan de tijd die je besteedt per call en welke gesprekstechnieken je gebruikt.
- Kun je het issue of incident niet zelf oplossen? Dan schakel je door naar bijvoorbeeld een meer ervaren collega of een specialistische (tweedelijns-) afdeling.
Kortom, als Servicedesk Medewerker ben jij zowel vraagbaak als het eerste aanspreekpunt voor IT-issues van eindgebruikers. In deze rol komen dus zowel jouw technische IT-kennis als jouw communicatieve vaardigheden goed van pas!
Eisen
- Een afgeronde mbo-opleiding (niveau 3 of 4) richting ICT. HBO of WO mag natuurlijk ook.
- Ervaring is natuurlijk een voordeel als Servicedeskmedewerker.
- Kennis van Windows 10 en Office 365
- Je bent klantgericht en denkt altijd in oplossingen.
- Je kunt goed Nederlands of Engels schrijven en spreken.
- Kennis van ITIL-processen is top. ITIL 4-certificering? Nog beter!
Doorgroeimogelijkheden
Werken binnen de IT is goed te starten met een IT Servicedesk baan. Afhankelijk van jouw ambitie kan je nadenken over doorgroeien omdat je als Servicedesk Medewerker te maken krijgt met diverse ICT problemen. Ga je voor een doorontwikkeling in de lijn of ben je benieuwd hoe het werkveld van een programmeur, applicatiebeheerder of cloud engineer eruitziet?
Jouw vaardigheden
Je staat de hele dag in contact met mensen die een IT probleem hebben. Dus goede communicatieve vaardigheden zijn belangrijk in deze functie. Net als empathie, geduld en analytisch vermogen. Ook als je een probleem niet meteen kunt oplossen voor een eindgebruiker, is het toch belangrijk dat het gesprek op een positieve manier wordt afgerond en vastgelegd.
Salaris van een IT Servicedesk Medewerker?
Het salaris van een ICT Servicedesk Medewerker is afhankelijk van hoeveel ervaring je hebt. Ook zal de ene organisatie daar net weer anders naar kijken dan de ander. Heb je veel ervaring als Servicedesk Medewerker dan kan je meer verdienen.
Junior | € 2.100 – € 2.400 |
Medior | € 2.300 – € 2.600 |
Senior | € 3.000+ |
Interesse
Heb jij wel interesse in een carrière als IT Servicedeskmedewerker? Wij hebben niet alleen de IT Banen maar leiden ook IT Servicedeskmedewerker op. Dus als je daar interesse in hebt horen we graag van je. Bel Marcel G. Buijs op 070 – 22 109 20 of mail hem op info@iprotraining.nl